השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    דימום מוחי לא אובחן בזמן עקב טיפול רשלני במיון

    קשישה כבת 77 הובהלה לבי"ח השרון כשהיא מקיאה, סובלת מלחץ דם גבוה וכאבי ראש, ולמרות זאת שוחררה לביתה לאחר 3 שעות ללא בדיקה נוירולוגית. 4 ימים לאחר מכן וכאשר לא התעוררה משנתה הובהלה שוב לבית החולים ונמצא כי היא סובלת מדימום מוחי קשה, וכיום היא סיעודית.

    תביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות משרדנו מייחסת לבית חולים השרון ושירותי בריאות כללית רשלנות רפואית חמורה בטיפול בקשישה כבת 77 בחדר המיון, שכתוצאה ממחדלי הצוות הרפואי הפכה מאישה עצמאית לסיעודית הזקוקה לטיפול והשגחה 24/7.

    התביעה הוגשה על ידי ילדיה של הקשישה, שמונו לאחר המקרה לשמש לה כאפוטרופסים. לפי הנטען, בפברואר 2015 הובהלה הקשישה לחדר המיון בבית החולים השרון עם כאבי ראש, רעידות, צמרמורות וסחרחורת. על אף גילה המתקדם והסימפטומים המחשידים צוות המיון לא ביצע בה בדיקות מעמיקות, ואף לא בדיקה נוירולוגית בסיסית. ושיחרר אותה לביתה לאחר 3 שעות.

    ארבעה ימים לאחר מכן הובהלה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים לאחר שלא התעוררה משנתה. הפעם ביצע הצוות הרפואי בחדר המיון בדיקת CT ראש, שאיתרה דימום מוחי עם הפרעה בניקוז.

    מבית חולים השרון הועברה הקשישה לבית החולים בילינסון כשהיא מבולבלת ולא מתמצאת בזמן ובמקום. בבית החולים בילינסון עברה צנתור מוח ובתום 12 ימי אשפוז הועברה למרכז שיקומי, שממנו יצאה כשהיא סובלת מירידה קוגניטיבית ניכרת, לא מזהה את הסובבים מרותקת לכיסא גלגלים וזקוקה לעזרה בכל תחומי החיים 24 שעות במיממה.

    אפשר היה למנוע את הנזק

    הצוות הרפואי בחדר המיון התעלם מדגלים אדומים שהיו לנגד עיניו, ושחרר את הקשישה מבלי לבדוק אותה כראוי בניגוד לנהלים ולפרקטיקה הרפואית המקובלת.

    מחדלי הצוות הרפואי במיון העמידו את חייה של הקשישה בסכנת חיים ממשית וגרמו לכך שמאישה עצמאית ותפקודית היא הפכה לשבר כלי וזקוקה להשגחה 24/7.

    לכתב התביעה צורפה חוות דעת של פרופ' מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה שם מסביר המומחה כי כאשר חולה מעל גיל 50 סובל מכאב ראש עוצמתי המלווה בהקאות וסחרחורות, הצעד הראשון שיש לנקוט הוא בדיקה נוירולוגית.

    ממשיך המומחה ומסביר כי לאור השתלשלות המצב הרפואי, ברור שעוד בפעם הראשונה שהובהלה הקשישה למיון כבר סבלה מדימום מוחי, ולכן לו היו מבוצעות הבדיקות המקובלות והבסיסיות, אפשר היה לאתר את הדימום, להתחיל בטיפול ולמנוע את הנזק הנוירולוגי הקשה שנגרם לה כמה ימים לאחר מכן.

    בתביעה מתבקש בית המשפט לחייב את בית החולים ושירותי בריאות כללית בפיצויים של כחצי מיליון שקל רק עבור הוצאותיהם המרובות של ילדיה של התובעת, אשר סועדים אותה מידי יום ביומו, מלוים אותה לטיפולים רפואיים ורוכשים עבורה אביזרים ותרופות .

    בנוסף, התבקש בית המשפט לפסוק לקשישה פיצויים על כאב וסבל, כיסוי הוצאות עתידיות ועזרה סיעודית.

    משרד עו"ד רשלנות רפואית אסף פן מספקים שירות באיזור המרכז ובית שמש. פנו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

    קידום עורכי דין ברשת קידום עורכי דין ברשת