השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    קיבלתי טיפול רפואי לקוי

    האם ניתן לתבוע?

    בהחלט כן. עם זאת צריך לזכור כי לא כל טיפול לא מתאים או טיפול שלא הניב את התוצאה הטובה הוא בגדר רשלנות רפואית. כדי לקבוע כי מדובר ברשלנות, יש להראות כי הטיפול חרג ו/או לא תאם את הפרקטיקה הרפואית המקובלת.

    איך אני מוכיח את התביעה?

    תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת ביותר שיש לתת התייחסות לכל הפרטים ולעיתים לאתר גם פריטים שבהסתכלות ראשונית לא קיימים. לצורך כך יש לקבל חוות דעת רפואיות שנוגעות גם לרשלנות עצמה וגם לנזק שנגרם.

    משרדנו עובד עם שורת מומחים מהטובים ברפואה שבישראל ואנו נותנים לכל תיק את מירב תשומת הלב בכדי לצאת לדרך עם מלוא הכלים להוכיח את הרשלנות והנזק ולהכריע את התיק לטובת הלקוח שנפגע.

    האם רופא או מוסד רפואי מחוייבים להעביר אלי את החומר הרפואי?

    חד משמעית כן.  בהתאם לסעיף 18 (א) לחוק זכויות החולה, התשנ"ו- 1996 "מטופל זכאי לקבל מהמטפל או מהמוסד הרפואי מידע רפואי מהרשומה הרפואית, לרבות העתקה, המתייחסת אליו."

    אם אין לי חומר רפואי וגם לרופא אין האם לא ניתן לתבוע?

    בוודאי שניתן. בהתאם לתקנות בריאות העם (שמירת רשומות) על מוסד רפואי לשמור חומר רפואי . התקנות מציינות לגבי כל סוג רשומה מה חובת השמירה, כאשר התקופה המינימאלית ביותר היא 7 שנים מיום הטיפול האחרון והארוכה ביותר היא 100 שנים ונוגעת לספר לידות.

    היום קיימת פחות בעיה בנושא זה שכן רבים מהמוסדות הפכו "דיגיטאליים" ולכן כבר פחות ופחות מוכר המושג "גניזה", כך שלמעשה מסמכי הטיפול נשמרים שנים ארוכות ויש קלות יתרה לאתרם ולהוציאם.

    בכל מקרה ככל שמוסד רפואי לא מאתר את הרשומה הבעיה בתביעה תהיה יותר של אותו המוסד שכן במצב כזה יעבור הנטל הבסיסי להוכיח כי לא הייתה התרשלות לפתחו של אותו המוסד.

    קידום עורכי דין ברשת קידום עורכי דין ברשת